Dzięki innowacyjnej aplikacji banku PKO BP jego Klienci nie muszą już nosić ze sobą portfela z gotówką i kartami. Płatności w sklepach i w sieci oraz wypłaty z bankomatów można dokonać przy użyciu telefonu. Aplikacja IKO umożliwia również szybkie i wygodne przelewy na numer telefonu. Jeszcze w tym roku podobne aplikacje będą dostępne także dla klientów pozostałych banków.
Aplikacja IKO to zupełnie nowa jakość na rynku bankowym. Po bankowości mobilnej opartej na wap (1G), lekkim serwisie www (2G) oraz aplikacji instalowanej na telefonie (3G) przyszedł czas na udostępnienie klientom rzeczywistej wartości dodanej. IKO to bankowość mobilna 4G – połączenie w jednym rozwiązaniu funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów).
Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, właściciele konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie darmową aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO. Klient nie musi mieć zaawansowanego smartfona, aplikacja IKO może bowiem działać na telefonach z różnymi systemami operacyjnymi (w momencie startu Android i iOS, docelowo również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone).